국립부경대학교 | 경영학부

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노민정부교수

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서울대학교 경영대학 경영학박사

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서울대학교 경영연구소 객원연구원

교보문고 홍보팀 팀원

한국마케팅학회상임이사

한국경영학회이사

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전 한국소비문화학회 편집위원

전 관세청 특허심사위원

O2O마케팅, 하이테크마케팅, 혁신수용, 온라인 구전활동, e-WOM.

O2O마케팅, 하이테크마케팅, 마케팅관리, 마케팅전략 


  •  저역서 및 논문연구
  •  

    Roh, M. and K. Park (2023), “Effects of portion number and marital status on decision-making dependence when using food delivery applications,” Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 18(4), 1861-1877.

    노민정(2022), 삶의 질과 공정성에 대한 인식이 부동산 규제 완화 지지에 미치는 영향: 계층상승에 대한 전망의 조절효과를 중심으로, 한국콘텐츠학회논문지, 225.

    Roh.M and Yang.S.B (2021), Exploring extremity and negativity biases in online reviews: Evidence from Yelp.com, Social Behavior and Personality, Vol.49, No. 11.

    노민정(2021), 리뷰의 품질이 리뷰의 유용성에 미치는 영향: 리뷰 별점의 조절효과를 중심으로, 디지털콘텐츠학회논문지, 226

    Roh, M. & K. Park (2019), Adoption of O2O food delivery services in South Korea: The moderating role of moral obligation in meal preparation, International Journal of Information Management [SSCI], 47, 262-273.

    Kim, S., H. Lee, & M. Roh (2017), How multinational companies can utilize corporate social responsibility: The relationship between corporate social responsibility and construal levels, Social Behavior and Personality [SSCI], 45(3), 413-426.

    Chu, W., M. Roh, & K. Park (2015), The effect of the dispersion of review ratings on evaluations of hedonic versus utilitarian products, International Journal of Electronic Commerce [SSCI], 19(2), 95-125.

    인문사회경영관(C25) 804호